30 Temmuz 2012 Pazartesi

Limonata

Sıcak yaz günlerinin vazgeçilmez içeceği, LİMONATA...
Bizim evde her daim bulunan iki içecek vardır.Biri yaz-kış her an bulunan ayran; diğeriyse yaz aylarında bulunan limonata...
Piyasada satılan gazlı içeceklerden vazgeçeli ve çocukları da vazgeçireli uzun zaman oldu.Limonatayı zamn bulamadığımda hazır tükettiğimiz de oluyor ama tercihimiz ev yapımı olması.
Limonata yapmak için farklı yöntemler kullanılıyor.Benim tarifim şöyle:
1kg limon
İsteğe göre toz şeker
Evde varsa birkaç dal taze nane, hepsi bu...
Yapılışına gelince;
Önce limonları elma sirkeli suda bir müddet bekletip (Üzerine parlatmak için kullandıkları kimyasallardan temizlemek için) ovalayarak güzelce yıkıyorum.
Rendenin püre kısmıyla veya ince rendesiyle kabuğun sarı kısımlarını (beyaz kısımlarının gelmemesine dikkat ediyorum ki acılaştırmasın) rendeliyorum.
Rendelediğim kabukların üzerine toz şekeri koyuyorum ve elimle ikisi özleşene kadar mıncıklıyorum.
Limonların suyunu sıkıp şekerlenmiş kabukların üzerine döküyorum.Varsa taze nane yapraklarını da ilave ediyorum.
Bu karışımı birkaç saat beklettikten sonra ince bir tel süzgeçten geçiriyorum.Şekeri erimediyse karıştırarak eritiyorum
Tadını kontrol ediyorum şekeri az gelmişse ilave ediyorum.(Bunu yaparken hazırladığınız limonatanın konsantre olduğunu ve sulandırara içeceğinizi unutmayın).Tamamsa uygun bir kaba doldurup buzdolabında soğumaya bırakıyorum.Sulandırarak servis yapıyorum.
AFİYET OLSUN.....

4 yorum:

  1. ellerinize sağlık
    limonatayla aram pek iyi değildir aslında ama çok sıcaklarda iyi oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Ay,şimdi limonata yapacağım.Hoşuma gitti.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık ..olsa şimdi soğuk soğuk nede güzel içilirdi..:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Tam zamanı...Elinize sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...