21 Mart 2012 Çarşamba

Yoğurt Mayalamanın Püf Noktaları


Süt ve süt ürünlerine çok düşkün bir aileyiz.Bunun yanında sağlıklı beslenmeye de çok önem veririz.23 yıllık evliliğimde-iki küçük çocuk ve yoğun iş temposuna rağmen-bir kez olsun hazır çorba veya bulyon tablet girmedi evimize.Herşeyi kendim yaptım,sağlıklı beslenme adına.Tabi küçük yerde oturuyor olmak, doğal gıdalara rahatça ulaşabiliyor olmak buna olanak sağlayan bir ortamdı.Evliliğimizin ilk haftasından itibaren köyden,taptaze,yeni sağılmış günlük sütümüz geldi.Haftada bir gün yoğurdumuz mayalandı.Çocuklarımız ek gıdaya geçtiğinde onlar için hergün, günlük yoğurt yapıldı.Bu arada da yoğurt mayalama konusunda -naçizane-bir uzmanlık kazanıldı.
Bir süredir bloklarda gezerken çeşitli yoğurt mayalama tarifleri okuyorum.Küçük yerlerde yaşayanlar için hem doğal malzemelere(süt ve maya) hem de bu konularda bilgi alınabilecek tecrübelere ulaşmak daha kolay.Ben de zamanında -nurlar içinde yatsın-eşimin halasından bu konuda çok şey öğrenmiştim.Artık çok özlesek de doğal süt bulamıyoruz ve hazır sütlerden yapılan yoğurda da gerek duymuyoruz.Bulabilenler ve yapabilenler için bildiklerimi anlatmak istiyorum size, belki birilerine bir faydam dokunur...
 Yoğurt yapmak için öncelikle sütünüzden emin olmalısınız.Sağlıklı koşullarda sağılmış ve size ulaştırılmış olmalı.Bazen akşamdan sağıp(özellikle sıcak havalarda) bozulmasın diye içine çamaşır sodası atabiliyorlar veya su karıştırabiliyorlar.Onun için aldığınız sütten eminseniz kullanın, aksi halde o sütü ne alın ne de yoğurt yapın;hazırını yeyin daha iyi.
Sütünüzü muhakkak sadece bu iş için kullandığınızbir süzgeç ve tülbent bezi ile süzün.(Çünkü başka gıdaların kokusu süte geçmemeli ve içinde olabilecek toz vs.nin ayrılması için çok ince bir süzgüye ihtiyaç vardır.)Sütünüzü karıştırmak için kullandığınız kaşık başka amaçla kullanılmamalı.Sütü kaynatacağınız tencereyi önce suyla çalkalamalısınız.
Bazı kişiler yoğurt koyu olsun diye sütü çok kaynatırlar,bu doğru değildir.Süt kesinlikle on dakikadan fazla kaynatılmamalıdır.Kaynama işlemi bitince süt mayalanacağı kaba alınmalıdır.Bunun için bir cam kap seçilmesi idealdir.Kullanılacak kap mermer yada taş gibi sütün sıcaklığını çabuk alacak bir malzeme üzerine konulmamalıdır.Mümkünse tahta bir zemine ve sıcaklığını muhafaza etmesi için kalın bir bezin içine oturtulmalıdır.Süt boşaltılırken mümkün olduğunca yukarıdan boşaltılmalıdır ki köpük köpük olsun ve yoğurdunuzun dokusu daha güzel olsun.Sonra sütünüzün sıcaklığını ayarlamalısınız.Bunun için serçe parmağınızı sütün içine sokup bakacaksınız.Sıcaklığını hissedeceksiniz ama parmağınızı yakmayacak.Süt mayalanma sıcaklığına gelene kadar bu şekilde yerinde soğutulursa üzeri güzel kaymak bağlar.
Bu arada siz mayanızı hazırlamalısınız.Bunun için ev yoğurdu bulmalısınız.Pastörize bir yoğurt kullanırsanız iyi sonuç alamazsınız,çünkü bunlar farklı yapıdadır ve oldu zannedersiniz ama kaşığınıza aldığınızda erimiş kaşar gibi uzar gider.
Miktar olarak 1 kilo süte bir kaşık maya kullanılır ama bu dolu bir yemek kaşığı değildir kesinlikle.Mayanın fazla olması daha iyi sonuç vermez,tam tersine yoğurdunuzun ekşi olmasına sebep olabilir.Ben bir kiloya bir tatlı kaşığı(dolu dolu) tercih ediyordum.Mayanınızı kaşıkla iyice ezip pütürsüz bir doku elde etmelisiniz.yalnız ne kadar iyi ezerseniz ezin mayanın süte homojen dağılabilmesi için koyu kıvamlı olmaması gerekir yani mayayı sulandırmalısınız.(Koyu bir ayran kıvamında olmalı)Bazı kişiler bu işi sütten bir-iki kaşık koyarak yaparlar ama doğru değildir;çünkü böyle yaparsanız yoğurdunuz pütürlü (kesik kesik)bir yapıda olur.Onun için su ile ezmelisiniz.
Mayayı süte karıştırmak için kullanacağınız kaşığın sapı kabın dibine değecek uzunlukta olmalı.Sütün üzerinde oluşan kaymağı tam ortasından,yavaşça, bozmadan delmelisiniz.Kaymak içine karışırsa iyi olmaz.Hem de yoğurt olunca kaymağı üzerinden kolayca toplayıp alabilir ve daha az yağlı bir yoğurt yersiniz yada kaymağı yapacağınız böreklerde veya çorba terbiyelerinde kullanarak muhteşem lezzetler elde edersiniz.Kaşığı sütün içine soktuktan sonra dikkatli olmalısınız, mayayı (çorba terbiyesi yapar gibi)çok yavaş dökmeli buna karşılık kaşığı, kaymağı bozmadan hızlı hızlı sallamalısınız.maya muhakkak sütün her tarafına çok güzel karışmalı.

Bundan sonraki aşamada yoğurdunuz daha koyu kıvamlı olsun istiyorsanız;Kabınızın üzerine kapak koymayın bunun yerine buharın kolayca çıkabileceği süzgeç tarzı birşey koyun ve üzerini güzelce,kalın bez,battaniye ile örtün
Yoğurdu açma zamanını unutma ihtimaline karşı mutlaka saatinizin alarmını kurun.Ne kadar bekleteceğiniz de çok önemlidir.Çok bekletmekle iyi sonuç alamazsınız.Tam tersine yoğurdunuz sulanır ve ekşir.2,5 saat idealdir.Süre dolduğunda kabınızın üzerindeki örtüleri alıp soğumasını beklemeden buzdolabına koyunki şoklama olsun.Soğuyunca kapağını kapatın ki buharlar kapakta birikip yoğurdu sulandırmasın.Bundan sonra 24 saat bekletin.
Vee mutlu son. Artık yoğurdunuz yenmeye hazır.Yalnız burada da dikkat edeceğiniz önemli birşey var, yoğurdu alırken dibe doğru değil, üstten üstten almalısınız ki sulanmasın.
Bu kadar uzun anlatıma bakarak gözünüz korkmasın,aslında çok kolay.Ben işiniz biraz daha kolaylaşsın ve emekleriniz boşa gitmesin diye oldukça ayrıntı verdim,bütün tecrübemi aktardım.Keşke süt bulabilsem de ben de yapsam.malesef İstanbul'da mümkün değil.
Sizlere kolay gelsin ve afiyet olsun....

73 yorum:

  1. Benim annem de çok ustadır bu konuda, amcamların çiftliği var ve hergün ordan taze süt geliyor, bol yağlı. Evde yapılanın tadı da bir başka güzel oluyor gerçekten. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar. bende yoğurdumu evde mayalamayı tercih edenlerdenim.köydeki ailelerimiz sağolsun bizi sütsüz bırakmıyolar.kendimce mayalıyodum ama bu hafta sizin püf noktalarınızı da uygulayarak yoğurdumu mayaladım. kıvamı ve lezzeti harika oldu doğrusu. yeni evli acemi bi eş olarak çok faydalandm bu bilgilerden:))çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  3. Ne mutlu bana.Demek ki amacıma ulaşmışım.Süt bulabilsem de ben de mayalayabilsem harika olacak ama maalesef bulamıyorum.Biz süt ve süt ürünlerini o kadar çok sseviyoruz ki,çocuklar küçükken bir ay 60 kilo süt almışız.Bir Öğretmen arkadaşım getirirdi,ücretini aylık öderdik.Birgün borcumuzu sorduğumda "Hocam,siz en iyisi bir inek alıp bahçeye bağlayın.Biz ürettiğimiz halde bu kadar tüketmiyoruz.Ne yapıyorsunuz bunca sütü"dedi.Dolayısıyla bilgiler böyle bir tecrübenin ürünü.Size kolay gelsin ve afiyet olsun.Sakın yoğurdunuzu kendiniz mayalamaktan vazgeçmeyin.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. merhaba:)) bende köyde büyüdüm. nerdeyse günde 1 litre hatta daha fazla süt tüketirmişim:))lıkır lıkır içerdim süt bağımlısıydım:))şimdi o kadar tüketemiyorum tabi:)) annem şimdi anlatınca gülüyorum. ama büyüyünce farkına vardım ne kadarda şanslıymışım:))hala da öyleyim tabi:))artık köydeki insanlar bile hazır yoğurt tüketip kutu süt alıyolar.çok üzülüyorum bu duruma:(( temenninizede yürekten katılıyorum:))

    YanıtlaSil
  5. Yoğurt mayası yaparken süt yoğurt ve su mu koyuyoruz?
    Dün yaptım ve pütür pütür olmuş,burda okudum ve sanırım mayadan 2 kilo :(( ne yapıcam atıcam mı şimdi ben onu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır,mayayı hazırlarken kesinlikle süt ile değil su ile sulandırıyoruz.Koyu bir ayran kıvamında olacak.Yoğurdu atmayın.Sonuçta bozuk değil,sadece pütürlü.Bir dahaki sefere öyle yaparsınız.Bir de mayanız mutlaka ev yoğurdu olmalı.Sevgiler...

      Sil
  6. Teşekkür ederim.3.Deneyişim :) İnşallah 4.de daha güzel olacak sizin verdiğiniz tarife göre yapacağım.. Bakalım eşim ne zaman isyan edecek:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşiniz isyan etmesin lütfen.Tecrübe böyle kazanılıyor.Siz benim anlttıklarımı da uygulasanız sonunda tecrübeleriniz sonucu kendi püf noktalarınızı bulacaksınız.Ben sizi alkışlıyorum,köyde bile çoğu kişinin üşenip hazır (Benim gibi doğal süt bulamıyanları kastetmiyorum)yoğurt tükettiği günümüzde siz kararlılıkla uğraşıyorsunuz.Eşiniz sizinle gurur duymalı.Sevgiler...

      Sil
  7. yoğurt mayalama ile ilgili yazınız bana yeni şeyler öğretti. ben mayalanma süresini 4 saat tutuyordum ve mayayı sütle sulansırıyordum. bir dahaki sefere sizin yaptığınız gibi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. bebeğim için günlük bir bardak mayalıyordum ama bir türlü tutturamıyordumsayenizde yanlışımın plastik bir kap kullanmak oldğunu anladım kalın bir cam bardakta mayalamaya başladım diğer önerilerinizide dikkate alarak süper sonuç elde ettim çok teşekkürederim bu paylaşımınız için.yalnız 2,5 saate mayalanmıyor cıvık oluyor genelde 3,5 - 4 saati buluyor tam tutması sizce bir hata mı yapıyorum acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hata yaptığınızı sanmıyorum.Sütün sıcaklığını bir dereceyle ölçemiyoruz; kullandığımız sütün özellikleri farklı olabiliyor; bu gibi sebeplerden süre değişebilir.Ayrıca miktarın az olması da etkileyebilir. Önemli olan ekşimesin.Çünkü fazla durursa ekşiyebilir.Ben çocuklarım küçükken onların öğleden sonra uyku saatlerinin sonuna denk getirirdim.Evde kullanmak için mayaladığımızda cıvık da olsa açtığımız gibi ılık ılık buzdolabına kaldırıp 24 saat açmıyoruz, bu arada katılaşıyor.Yanlışınız yok,size kolay gelsin.Bebeğinizi güle güle büyütün,sevgiler.

      Sil
  9. Uzmanlar yoğurdu evimizde yapken mamızı öğütlüyorlar.Bende pastörize sütten dediğiniz gibi mayalıyorum ancak su ile değil süt ile sulandırıyordum.Dediğiniz gibi kaşıkla alırken tost daki kaşar gibi uzayıp gidiryor.Saf sütü İstanbulda bulmak mümkün değil.Olanla idare etmekten başka çaremiz yok.aylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. okuduğum en güzel yazı oldu teşekkr ederim ben sütçüden alıyorum taze inek sütü ama hep sulanıyor yoğurdum 5 lt de 3 4 bardak su çıkıyor artık bir dayanamadım abi sen süte su mu aktıyorsun ya da ben mayalamayı bilmiyorum çok sulanıyor bu yğurdum dedim abi yok katmıyorum dedi o da tarif etti böyle yap diye bu gün 8 lt aldım yaklaşık 1lt den fazla su çıktı sinir oldum komşularınkine baktım onlarda yok karar verdim ben yapamıyorum araştırmaya başladım sağolun sizden öğrendim ben çok bekletiyorum kapak koyuyorum sıcak oda da mayalıyorum mayaladığım yerden kaldırıp başka yere taşıyorum sulanmasını gerektirecek her şeyi yapıyorum galiba inş bundan sonra böyle olmayacak teşekkrederim tekrar.

    YanıtlaSil
  11. Birçok siteden ev yoğurdu tarifine baktım fakat beni tam olarak ikna edebilecek tarifi bulamadım,taki sizin sitedeki tarifinizi okuyana kadar.Tamamen sizin tavsiyelerinize,tarifinize uyarak ilk defa yaptım ve gerçekten sonuçtan hem ben hem de ailem çok memnun kaldı. Çok güzel bir ev yoğurdu yaptım sayenizde, çok teşekkürler paylaşımınız için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olabildiysem mutluluk duyarım.Ellerinize sağlık.Afiyet olsun...

      Sil
  12. Merhabalar,yazi icin ellerinize saglik,allah razi olsun:) peki mayamiz eksimisse ne onerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel soru.Aslında sürekli aynı mayayı kullanmamak lazım.Mümkünse ev yoğurdu yapan birinden yeni maya temin etmekte yarar var.Kolay gelsin...

      Sil
  13. tutmayan yoğurdun lor yapılabileceğini söylediler..bunu nasıl yapabiliriz??

    YanıtlaSil
  14. tutmayan yoğurdu lor yapabileceğimiz söylendi..bunun için öneriniz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilbiğim kadarıyla lor, peynir altı suyundan yapılıyor.Sütün kesilmesinden de ekşimik,çökelek yapılıyor.Ama hiç yapmadım.Sorunuzu görünce birkaç kişiye sordum ama tutmayan yoğurttan birşey yapılabileceğini duymadım.Yalnız biraz tutuyor gibi olduysa bile bir dahaki sefere soğumasını beklemeden açtığınız gibi sarsmadan buzdolabına koyun.Bazen işe yarıyor, 24 beklediğinde yenecek kıvamda oluyor.

      Sil
    2. selamünaleyküm tutmayan süte biraz limon sıkıp kaynatırsanız kesilir,poğaça veya börek için kullanabilirsiniz.kolay gelsin...

      Sil
  15. merhabalar ya bende dun ilk defa yogur mayalayım dedım ama yapamadım :( 2kılo sute 1yemek kasıgı maya koydum ve sutle koyu kıvam yaptım. ama hıç tutmamıs hala süt gıbı duruyor.onu ne yapmalıyım? yardım lütfen :(

    YanıtlaSil
  16. merhabalar,ben dün ilk defa yoğurt mayaladım ama olmadı galıba.2kilo süte 1yemek kaşıgı maya koydum ve sutle karıstırdım ama tutmamıs hala sut gıbı :) ne yapmalıyım lutfen yardım edın bana :( ilk defa yapıyom ve hıcde gormedım yogurt mayalanmasını agızdan dolma bılgılerle yaptım. yardımmm ıstıyom ne yapayım ben onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurdunuzun tutmamasının birçok nedeni olabilir ama bu noktada yapabileceğiniz birşey yok.bir dahaki sefere yazımı baştan sona okuyup dikkatle uygularsanız olacaktır...

      Sil
    2. tesekkur ederım. dun yaptım bugun yazınızı okudum.guzel bılgıler edındım saolun :)

      Sil
    3. saolun. bende onu çokelek yaptım guzel oldu işe yaradı :) yazınızı okudum bıdahakı sefere bunları uygulucam saolun verdıgınız bılgıler ıcın...

      Sil
  17. vah vah memlekette süt yok yasadigim ülkede süt sudan ucuz acidim sizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yazik ki "inek"bol sut yok memlekette !! onemli olan ucuz sut degil ,kaliteli sut ..

      Sil
  18. yoğurdu ilk açıp kullanırken metal kaşık kullanırsanız yoğurt sulanır tahta kaşıkla ilk alın, sonraki zamanlarda metal kaşık kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,
    Sünen / uzayan yoğurdu nasıl kullanabiliriz? O şekilde yenmesinde bir sakınca var mı?
    Teşekkürler,
    Nilay

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,
    Önceki yorumum yazarken başarılı olabildim mi bilmiyorum.
    Bir sorum olacak: Sünen / uzayan yoğurdu başka ne yapabiliriz? O şekilde tüketebilir miyiz?
    Teşekkürler,
    Nilay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de başıma gelmişti, tadını sevmedim ama belki börek veya çorbalarda kullanılabilir diye düşünüyorum.

      Sil
  21. acaba yoğurdu dondursak sonra çözülüp maya olurmu ne dersiniz

    YanıtlaSil
  22. donmuş ve sonradan çözdürdüğümüz yoğurttan maya olurmu bilgisi olan varmı acaba

    YanıtlaSil
  23. Olabileceğini düşünüyorum ama denemedim, çok emin değilim...

    YanıtlaSil
  24. Benimde yogurdum birgun tutuyor bir gun tutmuyor her soyleneni deniyorum :) ben o bahsettiginiz sansli insanlardanim kasabada yasiyorum komsumdan sut bahcemde bir suru tavuk cogunlukla ekmegimide kendim yapiyorum sebzede tarlada oh daha ne olsun temizde hava alisveris merkezi yok :) 2 yasinda bir kizim var cok sukur hasta dahi olmadi herkese tavsiye ederim gercekten cok guzel hersey :)

    YanıtlaSil
  25. merhabalar 19 yasındayım ve 2 yasında oglum war bende ew yogurdu terch ednlerdenim cocgmun saglgı icin cok dnedm ama tutmadı esim isyanlarda artık sutcuyu satın alcaz bu gdisle diyor szin tarifnz cok acıklaycı olmus tesekkrler sımdı yne mayaladım bkalım nasıl olacak...?

    YanıtlaSil
  26. adsiz bende yogurdumu evde mayaliyorum cok lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  27. Merhaba
    yogurt tarifiniz icin cok tesekkurler. cok detayli bi tarif. sizi tebrik ediyorum.
    dun yogurdumu kendim mayaliyim dedim ve cok yanlislarimi kesf ettim.
    sutu kaynatmamisim sadece isittim
    mayalama yogurdu 200gr idi ve tenceresinde mayaladim
    sabah kalkdigimda lastik gibi uzaniyor yogurdum. yani tutmamis:(
    bu yogurdu dokmemi lazim yoksa yenilebilirmi. suan buz dolabinda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hatalarınızı siz de farketmişsiniz zaten.Yalnız kullandığınız maya ev yoğurdundan mı, hazır yoğurttan mı acaba? Çünkü genelde hazır yoğurt kullanıldığında sünüyor(Uzuyor).Mutlaka ev yoğurdu olmalı.En azından benim tecrübelerim bu yönde. O yoğurdu yiyebileceğinizi sanmıyorum. Belki kaynatıp, hatta içine birkaç damla limon suyu katarak kaynatıp kestirebilir ve börek yapabilirsiniz.Ama bu sadece kişisel görüş; ben uzman değilim sonuçta... Kolay gelsin diyorum...

      Sil
    2. Merhaba, ben hazır süt ve organik yoğurt mayası ile yaptım, yine de gayet iyi oldu :)) bir dahakine sizin verdiğiniz puf noktalara dikkat ederek yapacağım, eminim sonuç daha iyi olacak :)) bilgiler harika. Canan

      Sil
  28. Merabalar. Detayli tarifinizden heveslenerek bende yogurt yapmaya kalktim. Ancak dediginiz gibi acik sut bulamadim. Paketli acik sute benzer bi sut aldim bununla yogurt peynir yapabilirsiniz dediler. Tam anlattiginiz gibi yaptim ama kivam diye bisey yok sut resmen. Yeni kaldirdim dolaba. Acaba beklettikten sonra kivami gelir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kutu sütüyle yapılabileceğini sanmıyorum, olabiliyorsa da ben bilmiyorum.Ancak dolapta durmakla kıvamlanmaz.Onu içine birkaç damla limon sıkıp kaynatarak kestirirseniz börekte kullanabilirsiniz

      Sil
  29. Merhabalar ben ogrenciyim ve evde yogurt mayaliyorum ama çok sulaniyor acaba mayaladigimiz oda sıcaklığı nasil olmali şimdiden vereceginiz bilgiler icin tşk ederim

    YanıtlaSil
  30. Öncelikle öğrenci olduğunuz halde yoğurt mayalamakla uğraştığınız için kutluyorum sizi."Çok sulanıyor" ifadesiyle kastettiğiniz, yoğurdun üzerinde su birikiyor mu, yoksa yoğurdun kıvamı sulu oluyor mu acaba?
    Bu soruyu cevaplamak için bunu bilmek gerek öncelikle...yoğurt mayaladığınız kabı kalın bezlerle sarıyorsanız oda sıcaklığı pek etkilemez.Yalnız yoğurt kabınız alttan da soğukla temas etmemelidir.Bir de ben en fazla 4 saat tutuyorum ve çok güzel oluyor.Eğer çok uzun süre tutarsanız bu da sulanmaya ve ekşimeye neden olabilir.Bır de süresi dolar dolmaz kapağı açık olarak hemen buzdolabına kaldırın(Ilıkken).Mümkünse 4-5 saat böyle bekledikten sonra kapağını kapatın.Sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Mayalayacağımız sütün ısısının yoğurdun sulu olmasında bir etkisi varmıdır? Aynen dediğiniz şekilde yapıyorum ama biraz sulu oluyor. Yoğurdun kıvamı aslen iyi ama su birikiyor içerisinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sütün ısısı düşük olursa yoğurdunuz tutmaz; yüksek olursa ekşi olur.(tabi ben uzman değilim, sadece tecrübelerimi paylaşıyorum). Ama ev yoğurdu hiçbir zaman hazır yoğurtlar gibi katı olmaz ve yoğurdun birazını alınca üzerine su birikir.Ayrıca bu su da çok yararlıdır, ziyan etmemek gerekir.Ben yoğurdu açar açmaz hiç bekletmeden kapağı açık olarak buzdolabına koyuyorum ve en az bir gece öylece beklettikten sonra kapağını kapatıyorum.O zaman biraz daha katı oluyor.Bir deneyin derim. Kolay gelsin...

      Sil
    2. Yoğurdu mayalarken soğuk suyla mi sicak suyla mi kivam yapicaz

      Sil
    3. Ben normal oda ısısındaki suyla yapıyorum.

      Sil
  32. Hiç ev yoğurdu alabileceğim biri yok etrafımda maya olarak ne kullanabilirim bir öneriniz varmı? Buarada yazınız için çok teşekkürler muhteşemsiniz:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Probiyotik yoğurtla da tutuyormuş, ben denemesem de bir yakınım yaptı ve sonucun olumlu olduğunu söyledi.Az bir sütle denemenizi öneririm.Sevgiler...

      Sil
  33. öncelikle paylasımınız için tesekkür ederim. hazır sütten yogurt mayaladım. beklettıkten sonra üzerinin turuncu oldugunu gördüm. sımdı dolaba bıraktım ama neden böyle oldu. bozuldu mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hazır sütten hiç mayalamadım.Onun için inanın bu konuda hiçbir fikrim yok.Yardımcı olamadığım için üzgünüm.Sevgiler...

      Sil
  34. Benim bildiğim inek sütü ve ürünleri sarıya döner, inek sütünün yağlı olmasından kaynaklanıyor diye bir bilgi var aklımda...
    Ne kadarı doğru bilemem ama esas teşekkür etmek için yazmak istemiştim, bu son soruyu görünce bunu da eklemek istedim
    çünkü ben de hazır sütten mayalıyorum mecburen. E İstanbul'da başka çare yok, yine de dışardan alınma yoğurttan iyidir diye
    düşünüyorum. Bunca zaman o kadar tarife göre yaptım ve birkaç kere de kendi kafama göre deneye yanıla yaptım, sadece bir
    keresinde çok memnun kalmıştım onu da nasıl oldu da neyi değişik yaptım hatırlamıyordum. Ta ki sizin püf noktalarınızı okuyuncaya
    kadar. Şu an buzdolabımda mis gibi, kıvamlı bir yoğurt var, lezzeti de çok iyi. Size teşekkür etmek istedim. Deneyimler çok önemli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yararım olabildiyse amacıma ulaştım demektir...Bu beni mutlu eder...Sevgiler...

      Sil
  35. Merhaba tarifinizi adim adim uyguladim.aylardir oglusuma yogurt yapmaya calisiyordum ya eksi ya akiskan ya da sulu oluyordu.ilk defa bu kadar kaymakli kati va lexzetli yogurt yapabildim.cok tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun...Yararlı olabildiğime sevindim...Sevgiler...

      Sil
  36. Mayalarken kullandigimiz suyun sicakligi nasil olacak acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "su" derken, mayayı inceltmek için kullandığımız suyu kastettiğinizi düşünüyorum. Oda sıcaklığında, içtiğimiz sudan kullanıyorum...

      Sil
  37. Hazır süt ile de yoğurt mayalanıyor.
    Ben marketten taze günlük süt alıp yapıyorum çok lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  38. Iyi gunler bugun oglen sutcuden aldigim 4 kilo sutu evde olamayacagim icin buzdolabina koymustum aksam 9 a dogru kaynatayim dedim kesilmis.icine limon damlattim ama cokelek yerine erimis kasar gibi oldu.sizce neden boyle olmus olabilir.ayrica yogurt yaziniz harika.haftaya sutcu gelince tekrar okuyup tarifinize gore yapacagim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de başıma gelmişti, söylediğiniz gibi limon sıkıp kaynattım ve çökelek elde ettim ama hatırladığım kadarıyla bir süre kaynatmıştım.limonu az sıkmış olabilir misiniz acaba? Onu da deneyebilirsiniz ama bu konuda çok fazla deneyimim yok. Sevgiler...

      Sil
    2. Hocam supersiniz bu yaziyi 2012 de paylasmissiniz bakin 2015 deyiz ve ben simdi okudum bu super bir sey yani yiilarda gecse bilgileriniz baki. Umarim bende denedigimde olumlu sonuc alirim . Tesekkurler tesekkurler tesekkurler. ..

      Sil
  39. Tesekkur ederim.fazla kaynatmadim acele edip hemen limin siktim ondan buyuk ihtimalle

    YanıtlaSil
  40. İstanbulda süt bulamayanlardandım. Bir sene öncesine kadar. Kullandığım sütü tesadüfen araştırırken buldum. Süt İznik te bir çiftlikten geliyor. İşleri sadece süt. Toplama değil sağlık bakanlığı onaylı kontrollü bir süt. Yağ oranı yüksek. Kaymağı süper oluyor. Yoğurdunu anlatmama gerek kalmadı sanırım. Adı Bay Sütçü... Evlere henüz servisleri yok. Ama bana yakın şubesinden alıyorum. Ayyy en önemlisi soğuk zincirle taşınıyor ve çürüme olayını hiç yaşamadım. Ev yoğurdu mayasını da ücretsiz veriyorlar. İnternet siteleri de var. İşinize yarar umarım. Ben faydalanıyorum herkesde faydalanır umarım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  41. dondurulmuş mayadan yoğurt mayalanır mı

    YanıtlaSil
  42. Yazdiklariniz cok hora gecti. Boyle bir yogurt ustasindan aldigim tavsiyeler hem benim icin hem de evimizdeki biciriklar icin muthis oldu. Iyi gunler dilerim.

    YanıtlaSil
  43. Cok aciklayici anlatmissiniz hocam cok tesekkurler paylasiminiz icin.benimde bir sirum olacak size.mahalkemizin sutcusunden aliyorum sutumu ve ev yogurdu bulamadigim icin mecburen hazir yogurttan mayaliyorum..bunun yanlışı yada zararlı bir yani varmi? Çok teşekkürler hocam sevgiler:)

    YanıtlaSil
  44. merhaba
    kapıya gelen sütçüden sütümü alıyorum. sütü çok iyi. ilk denemelerimde pastorize yoğruttan denedim. söylediğiniz gibi olmadı. ne tadı ne görüntüsü yoğurda benzemedi. sonra sütçüm probiyotik yoğurtla ilk mayayı yaparsam iyi olacağını söyledi. gerçekten sonuç süper. bende de ilk denemelerde yoğruttan fazla su oluyordu. o bardak bardak attığım su falan kalmadı probiyotikle mayaladığımda. ancak geçenlerde eczacım probiyotikle mayalarsam ayda bir mayayı tazele dedi.
    bana mayaladıktan sonra sıcak sıcak hemen dolaba atıyorum diye hatalı yapıyorsun diyordu çevremede yoğurt mayalayanlar. sizden de şoklama olayını okuyunca açıkçası doğru yapıyormusum diye sevindim.:) önerileriniz için çok teşekkerler

    YanıtlaSil
  45. TEŞEKKÜR EDERİM İLK KEZ YAPACAĞIM. UZUN YAZININ GAYET GÜZELDİ. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...