18 Nisan 2012 Çarşamba

Gelibolu Şalı

Yıllardır Derya Baykal'ın programını mümkün olduğunca kaçırmadan takip ediyorum.Duruşunu,ilkeli oluşunu,dedikoduya yer vermeyişini(reyting canavarına rağmen),hanımlara ümit verişini,yüreklendirişini,arka çıkışını...çok takdir ediyorum ve zevkle izliyorum.Programdan pek çok şey öğrendiğim de bir gerçek.17.04.2012 salı günkü programda örgü öğretmeni Nurgün Tezcan konuktu."Gelibolu Şalı"nın yapılışını gösterdi.Aslında çok güzel anlattı ama yine de ekran karşısında küçücük bir ayrıntı kaçınca anlaşılmıyor.Benim gibi pek çok kişi de örneği anlayamadı.Bir örneği beğenip de çıkaramazsam hasta oluyorum.Program internette yayınlandığı gibi durdura durdura örneği çıkardım.Merak edenler olabilir düşüncesiyle ayrıntılı olarak anlatıyorum:
Önce 6 zincir çekip kapatarak bir yuva oluşturuyoruz.4 zincir çekiyoruz.İçine 1 dolayıp 3 defada çıkarak 20 adet trabzan yapıyoruz.4 zincir çekerek yuvaya batıyoruz.Böylece kalp şekli alıyor.
10 zincir çekiyoruz.
5.trabzanın üzerine sık iğneyle sabitliyoruz.
7 zincir çekiyoruz.6 tane daha çekerek 6.ya batarak yine yuva oluşturuyoruz.4 zincir çekiyoruz.
Yuvayı ters çevirerek(yukarı doğru) 1 dolayıp 3 defada çıkarak20 tane trabzan yapıyoruz.
3 zincir çekiyoruz
2 defa doluyoruz.4.zincire batıyoruz.2 defa çıkıyoruz 3.yü çıkmadan tığa 1 defa ip doluyoruz.
 En son zincire batarak trabzanı 3 defada çıkarak yapıyoruz.İpi 1 kez daha dolayarak 2 defada çıkıyoruz.7  zincir çekiyoruz.
1defa dolayarak ortadaki trabzana batıyoruz ve 3 defada çıkarıyoruz.
3 zincir çekip 4.zincire batıyoruz.10 zincir çekiyoruz.
Tekrar 6 zincir çekerek yine 6.cıya batarak yuva hazırlıyoruz.Yuvayı ters çevirerek 4 zincir çekip 1 dolayıp 3'te çıkarak 5 tane trabzan yapıyoruz.
4.zincire batıyoruz.
 7 zincir çekip 5.trabzana batıyoruz.
7 zincir çekiyoruz.6 zincir çekip yuva hazırlıyoruz.
4 zincir çekip 1dolayıp 3 te çıkarak 20 adet trabzan yapıyoruz.
3 zincir çekiyoruz.
Daha önce yaptığımız gibi kareleri oluşturuyoruz.
Bundan sonrasında sayılar aynen tekrar ederek aynı işlemler tekrarlanıyor.Onuniçin bundan sonrasını anlatmıyorum.Fotoğrafları takip ettiğiniz zaman örneği çıkaracağınıza eminim.Yinede anlaşılmayan bir yer olursa sorabilirsiniz.
Size kolay gelsin.Çok zevkli bir örnek.Örnek için Sayın Derya Baykal'a ve Sayın Nurgün Tezcan'a çoooooook teşekkür ediyorum.

45 yorum:

  1. Elinize sağlık.Ay inanmıyorum bende izledim ve siz onlardan çok daha güzel yapmışsınız:)Anlatımınız da çok açıklayıcı mutlaka deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yararlı olmuşsam ne mutlu bana...

      Sil
    2. bi yerde yanlislik var ama ilk basta 10 zincir degil 17 zincir cekilmesi gerekiyomus video yu izledim ama baya ugrastim önce yinede cok yararli oldunuz elinize saglik

      Sil
    3. Yanlışlık olduğunu düşünmüyorum.Çünkü 10 zincirle yaptım ve örnekte hiçbir sorun olmadı.

      Sil
    4. bende burdan yapabildim videodan olmadı 17 zncir fazla geliyor 10 zincirle yaptım bende oldu teşekkürler

      Sil
    5. BENDE BITIRMEK ÜZEREYIM AMA BITMISI NASIL CÖZEMEDIM BITÜRLÜ BITMISININ RESMINI GÖSTERIRSENIZ VEYA ANLATIRSANIZ DAHA YARARLI OLACAK ELINIZE SAGLIK

      Sil
    6. Şalı aceleyle fotoğrafını çekemeden hediye ettim.Ancak istediğiniz büyüklüğe geldiğinde en son çiçeğe gitmeden geriye dönüyorsunuz.Böylece her sırada eksilterek üçgeni tamamlıyor ve başladığınız gibi tek çiçekte bitiriyorsunuz.Ben tekrar başladım ama başka acil işlerim var, ne zaman biter bilemiyorum.Sevgiler...

      Sil
    7. UMARIM BU ANLATIMINIZLA BECEREBILIRIM ILK DEFA ÖNÜMDE ÖRNEK OLMADAN BISEY YAPMAYA CALISIYORUM.

      Sil
    8. Umarım yaparsınız.Takıldığınız yer olursa sorabilirsiniz.Kolay gelsin...

      Sil
  2. Anlatımınız için çok teşekkür ederim, arşivime aldım, denemek isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Çok zevkli bir örnek.Örmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. henüz bitirmedim.Bitince yayınlayacağım.Dünkü Derya'nın Dünyası programında bitmişi vardı.Bana ait olmayan bir fotoyu alıp yayınlamak istemedim.

      Sil
  4. Derya Baykal'ın programında kullandığınız yünün markası nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lütfen yanlış anlaşılmasın.Ben programa katılmadım.MOdeli programda Nurgün Tezcan anlattı.Ben sadece elişlerine meraklı bir izleyiciyim.Örneği çıkarınca bir faydam olursa diye yayınladım.Yoksa sahiplenmek niyetinde değilim...

      Sil
  5. Ellerine saglik arkadasim eminim harika bir sal olur ..bende fiskos ortusunun kenarina yapmistim gelibolu salindansevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten emek sarfederek paylaşmanız ayrı bir güzellik. Ellerinize sağlık. Sizi link göstererek facebookta adım adım örgü sayfamda paylaştım izninizle..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık Yücel hanım . peki kullandığınız yünün markası nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyazı sadece fotoğraflayabilmek için, daha iyi görünsün diye ördüm.Evde kalmış az bir yündü,markasını bilmiyorum.Ben siyahı örüyorum aslında.Onu da yıllar önce almıştım şal örmek için,kısmet bugüneymiş.Markası yok,yüncüde sardırılan iplerden,tüysüz.Orta kalınlıkta bir yün olmalı.programda tüylü ipten de koton ipten de yaptılar, ikisi de güzel oldu.

      Sil
  8. detaylı anlatım için çok teşekkürler, tığ işi yaparım ama ancak deyaylı anlatımla, sizin gibi örnek çıkaramam, çok hoş bir motif.

    YanıtlaSil
  9. Özgül Sun; anlatımınız için teşekkür ederim.modeli çıkardım en yakın zamanda öreceğim gerçekten zevkli bir örnek...

    YanıtlaSil
  10. bir örnek ancak bu kadar güzel anlatılır emeğinize sağlık sizi yürekten kutluyorum saygılar.... Nurdan

    YanıtlaSil
  11. Bir örnek ancak bu kadar güzel anlatılır emeğinize teşekkürler saygılar Nurdan

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize ve emeğinize sağlık kardeşim....

    YanıtlaSil
  13. ya süper anlatmışsınız fakat ben bunun dikdörtgenini yapmak istiyorum..bir türlü yaamadım..acaba o nasıl oluyor bu şekilde anlatsanız keşkee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben üçgenini yapıyorum ama dikdörtgeninin nasıl yapıldığını da bulmaya çalışacağım.yalnız önümüzdeki birkaç gün çok meşgulüm.haftaya belki anlatabilirim.

      Sil
    2. çok teşekkür ederimm... emeğinize sağlık şimdiden kolay gelsin

      Sil
  14. CANIMSIN NE GÜZEL TARİF ETTİN ÖYLE ELERİNE SAĞLIK
    :)

    YanıtlaSil
  15. çok çok teşekkürler paylaşımınız için bende modeli çıkarmaya çaılışıyordum bana çok faydalı oldu:) bir de eksiltmeleri nasıl yaptığınızı müsait olunca yazabilir misiniz? şimdiden teşekkürler:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin.Ben henüz eksiltmesine gelmedim ama çok basit.En son çiçeğe gelmeden döneceksiniz.Böylece eksilmiş olacak.Fırsat bulduğumda foto da yayınlarım.Sevgiler...

      Sil
    2. teşekkürler :)

      Sil
  16. Fotoğraflarla ayrıntılı anlatman harika olmuş. Çok güzel bir modelmiş, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Beğenip yararlanan,güzel mesajlar yazan herkese teşekkür ederim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba bloğuma hoşgeldiniz bende sizi ziyarete geldim güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. sanırım dikdörtgenini yapamadınız....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında nasıl yapıldığını öğrendim ama bugünlerde çok yoğunum, fotoğraflayıp yayınlamaya vakit bulamıyorum.Ancak hazır olanları yayınlıyorum.Önümüzdeki günlerde inşallah...

      Sil
  20. ben alize batik angora yünle yaptım cok güzel oldu elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. BU ÖRNEGIN BITMISI NASIL ACABA BEN BASLADIM HATTA BAYADA ÖRDÜM AMA NASIL BITIRECEGIMI BI TÜRLÜ CÖZEMEDIM BITMISINI YAYINLARSANIZ SEVINIRIM ELLERINIZE SAGLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şalı aceleyle fotoğrafını çekemeden hediye ettim.Ancak istediğiniz büyüklüğe geldiğinde en son çiçeğe gitmeden geriye dönüyorsunuz.Böylece her sırada eksilterek üçgeni tamamlıyor ve başladığınız gibi tek çiçekte bitiriyorsunuz.Ben tekrar başladım ama başka acil işlerim var, ne zaman biter bilemiyorum.Sevgiler...

      Sil
  22. This is pretty! Thanks also for posting the many pictures! :) :)
    ___
    Lee Ann

    Crochet...Gotta Love It! Blog

    YanıtlaSil
  23. Hocam... nefis bişey olmuş. Yabancı bir sitede buldum izini şal modelinin.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Bu örnekten kenar süsü yapsam masa örtüme olabilirmi acaba? Dantel veya böyle zarif isleri cokda beceremiyorumda bu anlatımla yaparım galiba Tesekkürler böylesine ayrıntılı paylasıma :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...