5 Ocak 2013 Cumartesi

Arpa Şehriye Salatası



"Sofra" dergisinde görüp denediğim bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim...
Malzemeler:
3 adet kırmızı biber
1 su bardağı arpa şehriye
2 adet haşlanmış tavuk budu
8 adet mantar
3 dal  taze soğan
1 çorba kaşığı limon suyu
Yarım su bardağı mısır
10 dal maydanoz
5 dal dereotu
Yeteri kadar su

Sosu için:
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Yarım limonun suyu
Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
Kırmızı biberleri közleyip kabuklarını soyun ve iri küp şeklinde doğrayın.
Mantarları temizleyip limon suyu eklediğiniz suda haşlayarak arzunuza göre doğrayın.
Haşlanmış tavuk etini didikleyin.
Bir tencereye 5 su bardağı su ve bir tutam tuz koyup kaynatın.Şehriyeyi ilave edip yumuşayana kadar pişirin.
Süzüp servis tabağına alın.
Üzerine, doğrayıp hazırladığınız ve diğer bütün malzemeyi koyarak harmanlayın.
sosu için zeytinyağı,limon suyu, tuz ve karabiberi karıştırın.Salatanın üzerine gezdirerek servis yapın.
(Ben nar ekşisini sevdiğim için onu da kattım.).
Kolay gelsin...Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Arpa şehriye salatasını çok severim..Ben tel şehriyeylede yaparım.İkiside çok güzel olur..Sizinkide çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. harika bir salata olmus ellerinize sağlık..evde közlenmiş biberim ve mantarım var bu aksam denıyım ben bu salatayı..
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...