3 Ağustos 2013 Cumartesi

Çoban Payı


Ramazan sebebiyle daha önce yapmadığım yemekleri denedim.Memnun kaldıklarımızı sizinle de paylaşmak istiyorum.
Bu tarif sıkça başvurduğum yemek kitabımda da vardı, ama ben Arda'nın Mutfağı'ndaki tarifi denedim.Aslında iki tarifi karşılaştırdım ve ufak tefek uygulamalar dışında temelde aynı olduğunu gördüm.

 Malzemeler:

500 gr. dana kıyma
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 havuc (küçük küp doğranmış)
1 soğan (ince doğranmış)
2 diş sarımsak (ince ince doğranmış)
1 su bardağı bezelye
2 – 3 dal taze kekik ( kıyılmış )
4 orta boy patates (küp doğranmış)
2 yemek kaşığı tereyağı
½ su bardağı süt
Kimyon
Muskat
Tuz, karabiber
Kırmızı toz biber

Zeytinyağını bir tavada kızdırın. Soğanı ekleyip kavurun. Sarımsak ve kıymayı da ekleyip kavurmaya devam edin. Bezelye ve havucu da ilave edin gerekirse biraz su ekleyebilirsiniz,sebzeler yumusayana kadar pisirin. Kimyon, tuz, karabiber ve taze  kekiği de ilave edip karıştırın.
Diğer tarafta patatesleri yumuşayana kadar haşlayın.
Haşlanan patatesleri süzün. Tereyağı ve sütü ekleyip patatesleri iyice ezip püre kıvamına getirin. Tuz,karabiber,kırmızı toz biber  ve muskatla bahatarlandırın.
Pişirdiğiniz kıyma karışımını fırın tepsisine yayın. Üzerine de patates püresini yayın.
175 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30 dk. pişirin.
Dilimleyerek servis yapın. 
Malesef iftar telaşıyla pişmiş halini fotoğraflamamışım.Yemeği afiyetle yeyip, tüm ev halkından tam not alınca aklım başıma geldi.İş işten geçmişti, başkasına ait bir fotoğrafı kullanmayı da istemedim.
Tarifi tavsiye ederim.Hem kolay hem de gerçekten çok lezzetli...
Arda'nın Mutfağı programına ve Arda'ya çok teşekkür ediyorum...Başarılarının devamını diliyorum...



2 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.afiyet şeker olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bloguma tekrar donemessen diye buraya yazmayi uygun gordummm
    profildeki papatyalardan taniyorum once sizi:))
    canim benim,,,orlandada villa tipi evler cok birbirinin benzeriiiii
    kizim iki senedir burada esiyle unuversitede ogretim uyesi
    hemen hemen birbucuk yil olmus evlerini bir site icinde kendileri yaptirmislardi
    ama muhakkak ayni sokaklarda dolasmislardirrr
    belki unuversite aynidir...
    kizimin okulu 3000kisilik oldukca ozel bir kolej.
    damadiminkide orlandoda ama devlet unuversitesi,,,,cok daha buyuk bir okul
    iste boyle
    sevgilerimi birakiyorum
    guzel bayramlar olsun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...