23 Ocak 2012 Pazartesi

Şeker Hamurlu Kurabiye



Azmin elinden hiçbirşey kurtulmaz" diye boşa dememişler.Uzun zamandır şeker hamuru yapımını öğrenmek istiyordum.Bunun için kursa yazılmayı düşündüm.Hatta başvuru yaptım.Ama ayak bileğim çatlayıp da alçıya alınınca kurs hayallerim suya düştü.Ayağımın alçısı çıkmış olmasına rağmen halen daha fizik tedavi seanslarıyla uğraşıyor olmam kursa gitmemi engellese de aklıma koyduğumu yapmamı engelleyemedi.
"Derya'nın Dünyası" sağolsun.24 Kasım tarihinde programa çıkan Sayın Banu Özşener şeker hamurlu kurabiye tarifi verdi.Kurabiye kısmı böylece halloldu ama asıl mesele şeker hamuruydu.İnternetten pek çok tarif buldum.Ancak malzemelere ulaşmam şu an için mümkün değildi.Çünkü ayağım iyileşmeden Eminönüne gidemem.Bu durumda "marshmallow"lu şeker hamuru tarifleri imdadıma yetişti.Bu defa da marshmalow bulamadım.Araştırmalar sonucu "Bim" marketlerde sadece beyaz ve pembesini buldum.Nişastasız pirinç ununu ise Kadıköy'de(Caferağa Mah. Arayıcıbaşı sok. No:3) "Bilko"da buldum.Ayrıca burada her çeşit malzemeyi bulmak da mümkün.Malzemeler tamamlanınca ilk deneyime başlamanın zamanı geldi:
Şeker Hamuru Malzemeleri: 
           450gr.(3paket) marshmallow şeker,
4 yemek kaşığı su,
500gr. pudra şekeri,
Bir tutam tuz
Yapılışına gelince:

Şekerleri bir kaseye koyun ve kaseyi su dolu bir tencerenin içinde benmari usulü ısıtmaya başlayın. Tencereyi orta ateşte tutun, şekerleri erirken karıştırmayı unutmayın. Şekerin çok fazla erimemesi ve içine su kaçmaması önemli.Benim aldığım marshmallow paketlerinde pembe ve beyaz renk karışıktı. Onun için işlemi iki ayrı kapta yaptım.
       Eriyen şekerlerin içine 250 gram pudra şekeri, tuz ve suyu ilave edin, karıştırın ve hamuru kenara alın. Yoğurma işlemi için geniş tabanlı bir kap alın ve kaba bol miktarda pudra şekeri yayın. Hamuru bu kaba aktarın, üzerine kalan pudra şekerinin tamamını döküp yoğurun.Hamur yumuşak ve ele yapışmayacak bir hale geldikten sonra avucunuzla top şekli verin, çevresine margarin sürün ve tercihen naylon bir malzemeyle hava almayacak şekilde sarın.Oda sıcaklığında muhafaza edin.

Bundan sonra asıl macera başlıyor.Çünkü işin içine yaratıcılığınız ve hayal gücünüz giriyor(Elinizdeki malzemeler elverdiğince tabiki!)Böylece şeker hamurunuzu da ince açarak kalıplarla şekillendiriyorsunuz.(Oyun hamuruyla oynayan çocuklar gibi)Şekillendirdiğiniz şeker hamurunu kurabiyeye yapıştırmak için (şeker hamurlarını birbirine yapıştırmak için de tabii)bir fırça yardımıyla hamuru suyla ıslatıyorsunuz.İşte bu kadar Sonra da kurabiyelerinizin karşısına geçip hayranlıkla seyrediyorsunuz.Çünkü onca uğraştan sonra yemeye kıyamıyorsunuz.
Bu arada da Şeker hamurlu kurabiyelerin niçin bu kadar pahalı satıldığını da anlamış oluyorsunuz.

Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Bu muthis guzel bir kurabiye gercekten ellerine saglik teyzecim:))

    Ergin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.Beğendiysen en kısa zamanda senin için özel olarak yapayım:))

      Sil
  2. Tarifinizi aynen denedim,çok güzel oldu ama ilave yapmak zorunda kaldım sanırım benim beceriksizliğim ama sonuç mükemmeldi.Tarifinizi bloguma paylaştım linklerinizi de verdim.Tarif için tşkler sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ben bu şeker hamurunu yaparken baya zorlanmıştım. Aynı tarifi kulandım fakat hamuru pudra şekeri ille yoğururken hep elime yapıştı biraz daha pudra şekeri ilave ettim bu sefer sert oldu en sonunda kıvam tutturdum ama zorlandım normal mi yoksa bir yerde hatamı yapıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. tarifiniz için çok teşekkürler 1paketten yaptım ona görede pudra şekeri su ve tuzu göz kararı koydum=)ama çok güzl oldu amacım denemekdi pişmanım çok yapmadığıma=)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...