27 Eylül 2012 Perşembe

kek pops

Uzun zamandır kek pops yapmayı istiyordum ve nasıl yapıldığını araştırıyordum.Nihayet salı günü yapmaya başladım.Çikolata kaplamasını bitirip süslemeye başlayacakken pasta siparişi aldım ve süsleme işini erteledim.Nihayet dün akşam pastayı teslim ettikten sonra bitirdim.Sonuç gördüğünüz gibi...
Nasıl yaptığıma gelince;
12 kişilik bir kekin dörtte birini kullandım.Resimde gördüğünüz kek poplardan 18 adet adet çıktı.
İstediğiniz tarifte bir kek kullanabilirsiniz.Sadece bunun için bir kek yapabileceğiniz gibi kalan keklerinizi de değerlendirebilirsiniz.Keki iyice ufalıyoruz.Mümkün olduğunca ince olacak.Daha sonra bunu tekrar karıp şekillendirebilmek için sıvı bir malzemeye ihtiyaç duyuyoruz.Sade kek kullanacaksanız reçel veya sade krem şanti kullanabilirsiniz.Kakaolu kek kullanacaksanız kakaolu krem şanti kullanabilirsiniz.(Ben öyle yaptım) Malzemeyi karıp ceviz büyüklüğünde toplar yapıyoruz.Buzdolabında 10-15 dakika bekletiyoruz.Diğer tarafta  beyaz veya siyah çikolatayı benmaride eritiyoruz.Hazırladığımız toplara çubukları takıyoruz.Çubuk olarak evde çöpşiş çubuğu varsa onu da kullanabilirsiniz.Kürdan kullanacaksanız toplar çok küçük olmalı.Çubukları toplara takmadan önce ucunu, erittiğimiz çikolatayaya batırarak takıyoruz ve tekrar dolaba kaldırıyoruz ki çubuklar topları iyi tutsun,sağlamlaşsın.
Daha sonra topları erimiş çikolataya batırıp her tarafını kaplatıyoruz.Fazlalığın akmasını sağlıyoruz ama fazla sallamıyoruz ki toplar çubuktan kurtulmasın.Kuruması için çubukları dik durabilecekleri bir zemine (bir strafor,köpük parçası olabilir) saplıyoruz.Eğer topları renkli şekerlerle kaplayacaksak kurumadan hemen yapmalıyız,aksi halde yapışmazlar.sonradan farklı renkte bir şeker veya çikolatayla süsleyeceksek (Bir tobanın ucunu çok küçük keserek sıkabiliriz.) topların kurumasını beklemeliyiz.
Geri kalan süslemeler tamamen sizin olanaklarınıza ve zevkinize kalıyor.
Bu güzelliğe sadece çocukların değil biz büyüklerin de dayanamayacağımız bir gerçek.
Çok güzel de bir hediye...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...