7 Şubat 2012 Salı

Portakallı Kereviz


Bu adı daha önce duyduğumda içimden "Hadi canım sende kereviz(!), üstelik bir de portakallı! Bana göre değil." derdim.Diyet programına başlayınca günde bir öğün muhakkak etsiz sebze yemeği tüketmem gerektiğinden değişik tarifler aramaya başladım.Daha önceleri kerevizi salata olarak tüketiyordum ama içine mayonez girmeyince sevmedim.Bu esnada "bir kez deneyeyim" dedim ve "asla yemem" diye düşündüğüm "portakallı kereviz" yemeğini pişirdim.Hani deriz ya "deneyiş o deneyiş"; benimki de öyle oldu.Eminim içinizde pek çok kişi bu tarifi biliyor ve bu yemeği severek yiyordur.Bilmeyenlere, bu saate kadar denememiş olanlara duyurulur:
Malzemeler
1adet orta boy kuru soğan,
1 adet büyük veya iki adet orta boy havuç,
4adet orta boy kereviz,
2 adet büyük boy portakal,
şeker ve tuz
Hazırlanışı:
Aslında yemek pişirirken önce soğan kavrulur ama ben bu yemeği yaparken önce küp küp doğradığım havuçları biraz yumuşayana kadar sıvıyağda pişirmekle başlıyorum.Daha sonra soğanı ekliyorum.Soğanlar biraz kavrulunca iri küp parçalar halinde doğranmış ve kararmaması için limonlu suda bekletilmiş kerevizleri katıyorum.Bir kesme şeker kadar şeker atıyorum.İki adet portakalın suyunu ilave ediyorum.Eğer portakal suyu yeterli görünmezse(kerevizlerin üzerini kaplarsa tam denk geliyor) biraz sıcak su ilave ediyorum ve kaynadıktan sonra en kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişmeye bırakıyorum.kerevizler yumuşayıp pişince ocağı kapatıp tuzunu ilave ediyorum.Yemeği servis yaparken isteğe göre kıyılmış dere otu veya maydanozla renklendirip süsleyebilirsiniz.
Bakalım siz de benim kadar beğenecek misiniz? Pişirip yedikten sonra yorumlarınızı bekliyorum,lütfen.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...