5 Şubat 2012 Pazar

Terbiyeli Tavuksuyu Çorba

 "Tavuksuyu Çorba" pekçok kültüre yer etmiş olmalı.Öyle ki yaşamdan öyküler sunan kitap dizisinin adı dahi "Tavuksuyuna Çorba" olmuş.hangimiz kendimizi biraz halsiz,rahatsız hissetsek aklımıza ilk anda "Tavuksuyu Çorba" gelmez ki?
 
Tavuksuyu Çorba yapmanın birçok yolu var.Herkes farklı şekilde sevebilir.
Ben bugün size KENDİMCE yaptığım tavuksuyu çorbayı tarif edeceğim.Umarım siz de bizim kadar beğenirsiniz.
Öncelikle 2 litre tavuksuyunu tencereye koyuyorum (Bu arada sağlıklı bulmadığım için asla bulyon kullanmıyorum). Onu orta hararetli ocakta kaynamaya bırakıyorum.
Ben bu arada 8 çorba kaşığı yoğurt,1yumurta,4çorba kaşığı unu  çırpma teliyle pütürsüz bir doku elde edinceye dek çırpıyorum.

 Bu arada kaynamaya başlayan tavuksuyundan bir kepçe alarak terbiyeye azar azar karıştırıyorum.(terbiyenin içindeki yumurtanın çorbaya karıştırıldığında çabucak pişmemesi için alıştırma yapıyorum)Daha sonra ateşi kısığa getirerek terbiyeyi çırpma,teliyle sürekli karıştırarak azar azar çorbaya yediriyorum.
Çorbanın ateşte bir taşım kaynamasını beklerken(arada karıştırıyorum) ben de bir-iki kaşık tereyağını eritip arzuya göre 1-2 çorba kaşığı naneyi yakıyorum. 
 Hazırladığım yağı çorbaya ilave ediyorum.Tuzunu çorbanın kesilmemesi için piştikten sonra atıyorum.(Ben biraz da karabiber katıyorum.nanesini katmadan önce)İstenirse ve de varsa tavuk etlerinden de ufak ufak konabilir.
 Biz "Tavuksuyu Çorba"yı böyle de seviyoruz.Deneyin bakalım siz de sevecek misiniz?
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...