27 Şubat 2012 Pazartesi

İlk Pastacılık Tecrübem



    Kızımın doğum günü pastasını yapmaya karar verdiğimde öncelikle malzeme telaşına düştüm.Çünkü şeker hamuruyla kaplamayı denemek istiyordum ama kendim yapmak için malzemem yoktu.
    Eminönü'ne gitmeye karar verince nerede aramam gerektiğini internetten araştırdım.Çok şükür ki bloklar var ve herkes tecrübelerini paylaşıyor.Bu paylaşım çok hoşuma gidiyor.Kendi tecrübelerimi paylaşmayı da başkalarınınkilerden yararlanmayı da çok seviyorum(Yaşasın kadın dayanışması...)Telaşla yaptığım araştırmada bir arkadaşımzın bloğunda 4 bölümlük bir tanıtım yazı dizisi buldum.Kendisine çok teşekkür ediyorum;aynı zamanda da özür diliyorum.Çünkü o telaşla hangi blog olduğunu hatırlamıyorum, arayıp bulduğum anda buraya ekleyeceğim.
    O'nun tarifinden(İlk kez Eminönü'ne tek başına gitmiş, İstanbul'u yeni öğrenen birisi olarak) elimle koymuş gibi buldum pasta malzemeleri satan dükkanları.Oradan hazır şeker hamuru aldım.(diğer malzemelere değinmiyorum, özellikle bu tecrübemi paylaşmak istiyorum)Birkaç farklı marka vardı.Çok sert olunca açmakta zorlanabileceğimi söyledim.Bana "suana" diye bir marka önerdiler.Gerçekten de çok kolay açtım ve çalıştım.Bu konuda önerebilirim.Ancak Bu yumuşaklık yerken benim hoşuma gitmedi.Acemi biri olarak sanırım bu hamur modelleme için daha uygun ancak kaplamak için biraz daha sert olanı kullanmak gerekiyor.
    Aklınızda bulunsun....Sevgilerimle.....

6 yorum:

  1. merhabalar çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. eminönünde nereden aldınız malzemeleri ben yaşadığım şehirde bir türlü bulamıyorum. mecbur netten sipariş veriyorum epey pahallı oluyor.kızınızada nice yılllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.malzeme aldığım yerin adını hatırlayamıyorum.araştırp size yazarım.onların da netten alışveriş olanakları varmış.şeker hamurunun kilosunu 10tl den aldım.siz kaçtan alıyorsunuz?

      Sil
    2. Alışveriş yaptığım yer BESAN mış.Yalnız sanırım sitelerinde bir sorun var.Siz nerede yaşıyorsunuz?

      Sil
  2. Kızınıza nice mutlu yıllar olsun.

    Pasta gayet güzel görünüyor, kim bilir kızınız ne kadar sevinmiştir. Nice mutlu yıllar olsun. Şeker hamuru için bana 12 lira fiyat vermişlerdi,size indirim yapmışlar:)

    Bu arada Yücel hanım, blog adresiniz profil bilgilerinizde görünmüyor, kumanda paneli-profili düzenle bölümünden bu işlemi yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.Kızım pastayı görünce şok oldu,tam bir sürpriz oldu.
      Bana özel bir indirim yapmadılar,fiyatları indirmişler,benim şansıma.
      Uyarınız için teşekkürler.Bu işte çok acemiyim.Öğrenmeye çalışıyorum.Söylediğinizi hemen deneyeceğim.

      Sil
  3. tekirdağ da yaşıyorum çok sık ist.a geemiyorum o yüzden netten alışveriş etmem gerekiyor. ama net ile eminönündeki fiyatlar arasında baya uçurum oluyor
    ben şeker hamurunu hazır almıyorum kendim yapıyorum. sadece motifler için kalıplara ihtiyacım var:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...